Waterpijp is een Lifestyle

Vandaag werd ik wakker en ineens wist ik het!

Waterpijp is een lifestyle. Een Lifestyle pur sang.

Waterpijprokers komen in alle soorten en maten. In heel veel vormen en nog meer smaken. Waterpijp is niet meer die 3 a 4 schooluitvallers die ‘s weekends een waterpijp roken en hierover sterke verhalen de wereld in helpen en altijd maar blijven circuleren in bepaalde duistere kringen. Waterpijp is momenteel trendy. Waterpijp is booming. Waterpijp is hot en niemand kan er meer omheen. Hoi waterpijp, welkom en blijf vooral. Dat is mijn boodschap.

Ik bedoel als ik zeg we gaan vanavond aan de rose. Dan zeg ik eigenlijk; ‘Het is vrijdagavond, we gaan niet stappen maar we blijven thuis. We blijven thuis en we gaan met z’n allen aan de rose. Dat is gezelligheid. Daar komen een paar hapjes en knabbeltjes bij en we gaan slap ouwehoeren de rest van de avond. De rose vervult de rol van ‘middelpunt’ en de aanwezigen verzamelen zich er omheen. Hetzelfde geldt voor Chocolade en Ben Jerry’s-achtig ijs. Het gaat om de beleving en de sfeer welke hiermee gepaard gaat.

De waterpijp is helemaal 2011. Althans, zo wil ik graag doen laten geloven. Want de trend is ingezet en het heeft er alles van weg dat het in 2011 alleen maar groter gaat worden. Wat is de lifestyle dan, hoor ik mensen al denken? De waterpijp wordt in andere werelddelen al eeuwen gebruikt als gezelligheidsproduct. Een product om mensen nader bij elkaar te brengen. En dat gaat nu ook gebeuren in Nederland. Gelukkig maar zeg ik er meteen bij want Nederland heeft wel wat verzoening en warmte nodig.

De waterpijp lifestyle waar ik op doel is eigenlijk heel duidelijk zichtbaar. Waterpijpcafes genoeg in Amsterdam de laatste jaren. Bezoekers komen naar deze cafes toe als vervanging van het normale uitgaan. Geen harde muziek, drukte en rijen voor het toilet. Nee, gewoon ontspannen in alle rust roken, de geur van fruitsmaakjes, duizend-en-1-nacht-sferen en filosoferen over bull shit. Dat is het nieuwe uitgaan. Kwaliteit verkiezen boven kwantiteit. Zien en gezien worden. Want dat is immers ook wat er veel gebeurt in waterpijpcafes. Dus de lifestyle waar ik op doel is dit: Anders willen zijn. Gaan voor ‘chilling’ in plaats van ‘bouncen’. Kiezen voor een ‘bevrediging van meerdere zintuigen’ in plaats van ‘dronken worden’. Kiezen voor ‘een rustig muziekje op de achtergrond’ in plaats van kiezen voor ‘boom boom boom’ uit de speakers. Dat is waterpijp.

Nu je dit weet. Ik wil er eigenlijk vanuit gaan dat je dit al wist, weet je hoe het nieuwe chillen eruit ziet. Dus niet alleen meer uit nieuwsgierigheid willen roken vanaf vandaag, ook niet alleen meer voor de smaak. Rook ook eens omdat je dan een lifestyle koning bent. Zet de trend voordat de trend jou op de kaart zet,

H2joy

Related posts

Leave a Reply